Tuesday 3 April 2012

PALACE VACATION CLUB

Salam 1Malaysia.

Pada bulan lepas, aku telah menerima satu panggilan drpd staff Hotel Golden Palace Horses. Ala.. yg terletak dekat mines shopping complex, tempat Mawi kawen dulu tuh.. Haa..tau pun kan.. nak dijadikan cerita, aku telah menerima jemputan tersebut utk mendengar taklimat mengenai hotel tersebut selama 1 jam. Sebagai habuan, aku akan menerima free vouchar stay di mana2 satu dr empat tempat antaranyer, di hotel itu sendiri, Kajang Country Heights, Langkawi, Cameron.. valid for 2 months. Lagi dpt free vouchar buy one free one ticket utk naik boat di tasik mines tersebut.

Masa dijanjikan pd 25hb Mac, Ahad. Ptg tu kami dilayan sungguh mesra mcm VIP. Makanan dan minuman disediakan. Playground knk2 pun ado. bagus tul taktik diorang nih. Tp dlm hati kitorg dah tekad takkan termakan hasutan diorg utk jd memberclub. Member2 sblm nih  pernah ckp, ko dgr jer 1 jam pastu ckp x berminat, then balik dgn free vouchar. Wallah..mcm senang jer kan?

Semua tempat ada hiasan kuda. Konon ada 'ong' la tuh..fengshui kata bulih bawak untung maa..

Menuju ke boat . Anak2 dah excited..

Inilah si Elly tuh. Sian dia sbb dpt penat jer bwk kitorg jenjln.. i'm sori..

peacee.. yeay.. dpt seat depan skali..

pantai buatan di Mines Wellness Resort. Feri depan tuh, ada parti utk org2 Iran yg so cantik n seksi jugak.

Palace Golden Horses. Kubah kt atas skali tu suite 3 storey. Masa nih, Michael Schumacher F1 yg stay with crew. Kan masa tu ada Formula One di Sepang.

Boleh tukar free nights pakej tu utk health screening. Elly bilang, Dato'2 sumer g sini. X main la spital kerajaan tuh. Ntah ler..

Menu: Nasi beriani with kurma ayam n Veggies.. nyumm2


Lepas mkn, aku di brief oleh puan Elly, counselor club tuh. very helpful cos byk explain psl hotel tuh. Then kami dibawa berjalan2 tgk pool, gym dan naik boat pegi tasik dan melawat the Mines Wellness Resort. Hati sungguh tertarik, sbb kat situ pool nyer xder diganti dgn pantai buatan cuma ombak jer xder. Suasana pun mcm bkn berada di KL. So exciting..

Balik semula ke PGH, dia pun tanya pendapat kami. Ofkos ler ckp yg baik2 jer kan. Org yg berbudi bahasa la katakan. Ahaks.. Aku pun saja la nak tanya price pakej tuh..Masa ni la iman aku mula tergugat. Adusss.. Elly ckp, dia xleh bg price, dia cuma membuka minda mengenai hotel tu jer. Dia pun panggil la staff lain pulak. Mamat tu pun jual la kt kami baikkkk punyerr.. Hampeh tulll.. Camner aku boleh setuju nak jd member club tuh..

Pakej ada dua, Gold dan Diamond. Yg bezanyer, Diamond tuh kena byr Rm40 ribu dan dpt 7 days free holiday setiap thn manakala Gold byr Rm25 ribu dan 7 days free selang setahun. Dua2 pakej tuh valid selama 38thn. Ada 2 cara byr, tempoh 3thn @ 6 thn. Kitorg amik Gold dan byr Rm21 ribu selama 3 thn so rm583 per month.(Kena byr downpayment 2ribu on the spot.) Tp duit kt tgn ada rm300 jer. janji dgn mamat tuh nak byr balance ari isnin. Dia pun setuju. Kami dpt extra lg, 4 kali percutian selama 2hr 1mlm. Tu yg tmbh sronok tuh. Korang bygkan, selepas 3 thn, kami boleh enjoy bercuti selama 38thn tanpa pikir psl duit nak duk hotel. Ianya boleh diwarisi lak tuh.

Then the story begin..Mlm tuh kt rumah, kami jd x sedap ati uolls. Selepas survey review kt internet, byk negative than positive. Hati sudah berbelah bahagi.. Stlh discuss, kami pun nak cancel pakej tuh. Yelah, kami fikir, buat apa nak bercuti bagai, ada couple tuh x amik bg reason sbb baru kawen. Abis tu, kami ni dgn anak berderet nak sekolah, selamba jer boleh byr loan 23 ribu. Muhasabah diri sekejap, terus insaf. Hehehe.. Lagipun, kena bayar rm438 setiap thn utk byr maintenance fee hotel tu, tp kami leh guna pool, gym dan spa n sauna hotel bila2 masa pun. Alahh.. mcm sempat nak gi kt situ setiap minggu kan..Opis laki pun selalu buat meeting kt hotel, so there's no need for me to worry. betul x?

So esok nyer, g hotel tu semula, isi borang, CANCEL!!!!  Nasib baik x byr abis kan 2 ribu tuh. Still waiting for that Rm300. Kalu diorg x byr gak, aku nak claim stay kt hotel tuh free for one week. Ko giler? hahaha..Padan muka dak salesman tu sbb bengang kitorg. Kan dia x dpt 30percent dr pakej price tuh..  Hahaha.. ( Marah sbb lepas kitorg sign sumer aggrement, dia blh g mkn dan xder jumpa pun kitorg masa kitorg nak balik. Ciss..)

*untuk uolls, aku bukan promote tau. Mesti korang pernah dpt kol nih @ xprienced benda yg sama kan? So just beware. Kalau korang byk duit, suka bercuti, selalu travel oversea dan xder tanggungan, why not ? Aku dah plan, umrah, haji then KOREAAAA.. InsyaAllah... Free vouchar nih, aku nak bercuti kt mana ekk? Any suggestion? SARANGHAEYO.. hikhikhik

25 comments:

  1. Assalamualaikum

    Nak tanya...kalau dah bayar rm2k tu ada peluang tak nak dapat balik yer?saya pun kes macam you jgk...dh balik baru teringat nak buka tenet...dah tu mula la ingat nak ambik balik duit...tapi masa tu saya dah bayar rm2k...ada apa2 cadangan tak?boleh emel saya alrijalnajwa@gmail.com

    ReplyDelete
  2. salam...
    saya pun kena benda yg sama, ari sabtu lepas sign up, esoknye terus datang balik cancel kan..mula2 call byk kali tak angkat,hati dah panas hubby ajak pegi POGH terus cari org tu..mula2 dia nk brainwash lagi x bg we all cancelkn, tp sy dgn hati kering nye cakap, 'sy mnta maaf, xnak buang masa you sbb decision kitorg still no'. then diorg bg isi form untuk refund 2k (pakai kredit kad).. tapi tak tau la boleh dpt ke tak blk.. pn alrijalnajwa kalau nak senang pergi je balik kat POGH tu terus k..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..puan dapat refund balik x rm2k tu..brape lama ye?sy pun dah terkena..dah swipe ribu2. jugak..esoknya trus cancel after dah buat research n rasa menyesal..dorg terima cancellation tu sbb katanya masih dalam 10 hari cooling period..cuma duit deposit tu saya risau x dapat balik..sbb saya cancel melalui customer service..org sales asik kol minta dtg jumpa dan sign borang ape tah..hmm..cmane ye?

      Delete
  3. Jangan tertipu..sy dah tertipukata ada money back guarantea..hampeh..terpaksalh proceed sbb dah terjoin. satu hal lg bkn senang nak dpt bilik punnnN..

    ReplyDelete
  4. Assalam Eijah dan alrijalnajwa;
    Saya pun dah terjoin minggu lepas.
    Boleh cancel ke credir card yang telah di swip tu?
    So far macamana service nya? Senang ke nak dapat bilik pada tarikh dan lokasi yang kita pilih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya member palace juga. So far saya ok dgn palace. Bnyk jimat. Bole call saya ye. Saya explain cara saya buat. So next time bole guna mlm yg u da beli. Ni nombor phone saya 0192677390.

      Delete
  5. Kesian korang... aku pernah terkena DUTAVISTA... tp nasib baik dapat balik... kena ingat ya dia ada cooling period 10 hari.. klu dlm masa tu boleh cancell tp kalau dah lepas ntah... payah sikitlah..burrrnnn dwet titik peluh...

    ReplyDelete
  6. I dah terjoint jugak.. Yang diamond lagi.. Depositnya RM4,000 cash.. Menyesal, nak cancel takut tak dpt balik deposit.. Last2 terpaksa la continue.. Ni dah 3rd year.. Baru pakai 3d2m, ada lagi 19malam lagi..terpaksa la try jual. Nak pakai pun tak terlarat. Hotel blh dpt if kita buat booking awal. Otherwise, mmg full la memanjang. So far ok-ok je.. Takde la rasa beruntung sgt join pvc ni.. Tp tak jugak rasa rugi sgt. Yg menyampahnya cuma dua.. 1) bilik yg diberi tak seindah khabar..mcm ala kadar je..tangkap muat! 2) breakfast not include sedangkan if sewa any hotel selalunya include breakfast..sedangkan harga sewa sendiri penginapan tu murah je walaupun include breakfast.. So, kalau nak merasa best sikit, convert la holiday kita tu ke RCI.. Dpt la merasa hotel best sikit. Tapi tu bkn free.. Kena la tambah duit lagi.. Nak buat mcm mana. Terlajak kereta boleh gostan, terlajak bayar, bayar la terus..

    ReplyDelete
  7. Salam perkenalan. Sy pun member palace vacation club. Mula2 join 2009 dulu pun rasa menyesal. Tapi rupanya saya tak tau gunakan times share ni. Satu hari ada admin pvc ni call n explain. Sejak hari tu sampai sekarang, saya mmg pergi bercuti menggunakan pvc. Serius. Best giler. Paling best pi bali. Cuba korang google karma kandara dan karma jimbaran. Saya tinggal situ 8 hari 7 mlm. Kalau kat malaysia, so far saya da duduk di palace, cameron, mutiara johor, n penang. So far memuaskan. Sangat puas hati. So for those yg dah terjoin da rasa menyesal, bole call saya. Nanti saya ajarkan camane saya buat. Mesti tak rugi. So far, pvc mmg saya bole trust.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam cikgu julia,
      saya nak tanya pasal times share tu..boleh emelkan pada sato17@gmail.com.. tq

      Delete
    2. terjebak jugak ..boleh emel kan ke zhafiraziz@gmail.com

      Delete
    3. terjebak jugak ..boleh emel kan ke zhafiraziz@gmail.com

      Delete
  8. Hi,
    Im also just join the club last week. Now feel regret too and want to cancel it. I already email and they say need wait 2 weeks to cancel. May I know how long you take to cancel it? You get back your deposit? Im still in 10 days cooling period. Any proof of your cancellation?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Meili u dapat balik tak deposit 2k tu? I pun dah ter joined:(

      Delete
    2. Hi Meili n Shima n all... I terjoin too.. T.T
      Can pls update deposit can get back? I'm crying non stop... Huhu

      Delete
  9. Saya dah joint PVC sejak tahun 2014. Pakej diamond. Semua tempat di M'sia kita dah byk kali pergi , termasuk oversea. Gold Coast dan Melbourne dah 2 kali, Phuket , Bangkok dan byk lagi tempat. Ada ketikanya kita convert kpd RCI untuk dptkan tempoh yg agak panjang. Contohnya ketika pergi Melbourne kita convert kpd RCI sbb senarai penginapan kat Australia, cuma kat Gold Coast dan hanya terhad kpd 5 mlm saja. So, dgn RCI cuma tambah RM1000 lebih jer dan campur point kita kat PVC, kami dpt penginapan kat Melbourne selama 3 minggu. Apartment mewah lagi. Rate satu mlm situ sekitar seribu ringgit untuk SATU MALAM.. Mana nak dpt kan??
    so, sgt2 berbaloi dgn PVC untuk org yg suka melancung mcm kami ni... Just sharing.. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru sempat tgk balik, silap type. Kitorang dah member since 2007 , dah lama pun.. Kalau tahun 2014 baru setahun.. Hihi.. Over xcited sgt nak cerita tak perasan pulak salah bagitau tahun.. Sepanjang 9 tahun joint PVC, kitorang dah pergi Australia 2 kali, Thailand dah berbelas kali.. Itu yg oversea.. Senarai kat M'sia dah berpuluh2 kali dah.. Setiap kali cuti sekolah mesti book, sbb kami suami isteri dua2 guru.. Kat Sarawak pun dah merasa duduk resort kat puncak Borneo.. Memang happening sbb puncaknya 3 kali ganda curamnya berbanding cameron.. Dah sampai puncak, cantik dan nyaman memang tak tergambar dgn kata2...So, jgn risau atau menyesal kalau dah ter'joint' ... Comfirm ..!!

      Delete
    2. salam, saya nak tanya pasal timeshares tu camne ye guna.. leh emel tak sato17@gmail.com tq

      Delete
    3. As salam tuan..leh share x cara menggunakan PVC...rizalman_ramely@yahoo.com...tq

      Delete
  10. En Talhah mohd Amin boleh ajar sy mcmn nk tukar ke RCI then bila booking oversea mcm Australia kalau different hotel mcmn bookingnya. Tq

    ReplyDelete
  11. As salam... saya pun dah terjoin pd tahun 2013. Tahun pertama tu rasa mcm menyesal gak lah. Dah setahun join baru guna 2 mlm. Pastu nk kene booking awal, kalau last minutes tak dak bilik. Masuk tahun kedua, dah mula pandai skit guna. Dan boleh book last minutes dua tiga hari sebelum pun sempat lg cuma xleh walk in... πŸ˜€. Dah rasa tak cukup pulak 7 mlm setahun allocation yg dapat. Cumanya byrn bulan2 lah yg sedikit membebankan sbb commitment lain banyak... tp bila fikir lps 7 thn dh tak perlu byr dan dpt duk 6 star hotel... ok lah go on je lah...

    ReplyDelete
  12. As salam... saya pun dah terjoin pd tahun 2013. Tahun pertama tu rasa mcm menyesal gak lah. Dah setahun join baru guna 2 mlm. Pastu nk kene booking awal, kalau last minutes tak dak bilik. Masuk tahun kedua, dah mula pandai skit guna. Dan boleh book last minutes dua tiga hari sebelum pun sempat lg cuma xleh walk in... πŸ˜€. Dah rasa tak cukup pulak 7 mlm setahun allocation yg dapat. Cumanya byrn bulan2 lah yg sedikit membebankan sbb commitment lain banyak... tp bila fikir lps 7 thn dh tak perlu byr dan dpt duk 6 star hotel... ok lah go on je lah...

    ReplyDelete
  13. ada sesiapa yg boleh guide..sama ada nk stop or continue pakej ni? xpernah guna lagi..sejak 2015.
    kalau ada info email ke appy3018@gmail.com ye.

    ReplyDelete
  14. Saya member pvc. Dan memang guna sepenuhnya. Kalau tak guna memang rugi.saya dah tak fikir tentang nak saving untuk duit hotel. Kalau rci cuma tambah duit sikit je. Yang boleh saya cakap....klu x guna memang rugi besar.

    ReplyDelete
  15. Boleh tau colling off period dia berapa lama ? Dapat balik tak duit 10% yang dah dibayar tu?

    ReplyDelete