Friday 17 February 2012

DUGAAN BUAT ICAD

Salam Jumaat.

Seronoknya rasa hati sebab baru abis menjalani progress test td. Thanks to whom it may concern sbb doakan kejayaan aku. Pang..Eh.. result x dpt lg  ler. mcm ko lulus 100 percent. ahaks. But wait, the real final exam and check day is still far ahead. So jgn nak enjoy sgt heh..pesanan untuk diri sendiri..hehe..

Last Wednesday, something happened to Icad bila nak amik dia kt nursery. So sedih uolls. Masa kuar dr keta tu, wonder jugak, knp Kak Mah ( or Ibu Rahimah as what kids have to kol her) x bwk Icad kuar. Bila ditinjau, dok dgr sore dia tgh bebel2 marahkan somebody sambil duduk kt tgh2 hall dikerumuni oleh ramai budak. Laaa... rupa2nya dia tgh urut jari telunjuk kanan si Icad dgn minyak gamat. Hati pun rasa mcm nak luluh but muka still steady (walaupun rasa air di muka nak berubah) sambil tanya 'what happened?' Dia pun jawab, ' budak2 ni lah. dah banyak kali pesan jangan duduk kt pintu. Haa kan dah tersepit tangan tu kt pintu grill. nasib baik x putus. dah urut dengan minyak gamat dah ni haa..bla bla bla..' terus membebel duk salahkan anak aku. Aku pun cover sore sambil duk pujuk Icad jangan nangis lagi. Tersedu2 kau, anak aku nangis and aku budget mesti sakit gila la sbb jari dia bengkak betul sampai x boleh nak bengkok.
cheeseee... try  tengok jari dia yg tegak tu..hehehe..

Cuba uolls pikir, dia dok blame anak aku yg baru 2 tahun tu. Memang before this, kalu nak amik Icad, aku tgk bdk2 akan berlari ke pintu nak tengok mak sapa yg dtg. Mesti la diorg excited kan sbb dah satu hari suntuk duduk kt taska tu. Kau ckp byk kali kt bdk jgn sibuk kt pintu tu pun, bukannya bdk2 tu paham. Takkan la x leh tengok dulu sebelum tutup pintu tu. Mata kau letak kt mana? LUTUT? Alamak.. mama Icad dah marah.. larikk..Sabar yan..sabar..dah jadi pun..Huh..

Esoknyer, suh cik abg jer yg gi antar dan amik Icad pegi taska, mcm x leh nak tgk muka akak tu. Geramm.. tapi sampai bila kan? so nak x nak, terpaksa la cooldown kan ati yg dah nak rentung terbakar nih...

Kalau korang dlm situasi aku nih, apa yg korang buat ekk?


the end...

No comments:

Post a Comment